نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: سیاست جدی دولت اولویت دهی به حل معضل آب است

  • کد خبر: ۱۲۲۷۸۶
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
سخنگوی دولت: سیاست جدی دولت اولویت دهی به حل معضل آب است
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سیاست جدی دولت اولویت دهی به حل مسئله و معضل آب در کشور است، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در کشور، خشکسالی و کمبود آب بوده، لذا دولت در برنامه تحولی که ۳۷ موضوع دارد، یک مورد را به موضوع آب اختصاص داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه سوم شهریور در آیین افتتاح لوله گذاری آبیاری تیپ روستای ورچه در شهرستان خمین اظهار کرد: امروز حامل سلام و درود و دعای ریاست جمهوری برای مردم استان مرکزی و خمین هستیم. تقدیم هزار شهید از شهرستان خمین، علیرغم جمعیت کم این شهرستان، نتیجه رزق و نان حلالی است که با تلاش کشاورزان به خانه های مردم این شهر رفته و نتیجه تربیت کشاورزان و مردم مومن و متعهد این منطقه است‌.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سیاست جدی دولت اولویت دهی به حل مسئله و معضل آب در کشور است تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در کشور خشکسالی و کمبود آب است، لذا دولت در برنامه تحولی که ۳۷ موضوع دارد، یک مورد را به موضوع آب اختصاص داده است که در سند تحول دولت قید و به صورت عمومی منتشر شده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: در همین جهت برای نخستین بار در تاریخ کشور در لایحه بودجه ای که دولت تحویل مجلس کرده، یک تبصره به موضوع اب اختصاص دارد که طرح های متعددی از جمله طرح انتقال آب دریا با استفاده از ۵ خط از جنوب، تامین منابع آب متعدد و اصلاح الگوی کشت و اصلاح نظام های آبیاری به جهت صرفه جویی در مصرف و... در این مسیر اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اصلاح الگوی کشت و مدیریت مصرف باید بتوان اقدامی انجام داد که کشاورزی استمرار داشته باشد و آب لازم برای کشاورزی قابل تامین و تهیه باشد.

بهادری جهرمی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم با دولت در این مسیر گفت: مردم باید خود میدان دار شوند تا این مشکل و سایر مشکلات کشور حل شود.

وی در خصوص موضوع برق نیز بیان کرد: امسال مشکل قطعی برق با همراهی دولت و مردم در اوج مصرف برق حل شد این درحالیست که سال گذشته در تابستان قطعی های گسترده برق در حوزه های مختلف وجود داشت، اما امسال با مدیریت در صنعت و کشاورزی و ادارات و... قطعی برق خانگی به وجود نیامد و امیدواریم همین مسیر در حوزه آب نیز پیش رود و چرخ کشاورزی بچرخد و ایران به یکی از قطب های کشاورزی منطقه تبدیل و بهر وری منابع آبی در حد ممکن انجام شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اضافه کرد: طی یکسال گذشته بیماری کرونا نیز با همکاری مردم دیریت شد. با گذر از بحران ها و مشکلات اقتصادی چندین ساله باید امیدوار به آینده روشن باشیم تا بتوانیم به قله های اقتصادی نزدیک تر شویم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->